Mobilfizetés - Benyó Péter (OTP Mobil), Fekete György (GránitBank), Koczka Dániel (MKB Bank). Moderátor: Imre Zsombor (InVendor)

Benyó Péter (OTP Mobil)

Az elmúlt évek áttörést hoztak a fintech szolgáltatások terén. Ennek a változásnak az elsődleges katalizátora az alig több mint 10 éve megjelent okostelefonok, amelyek helytől és időtől függetlenül kötnek össze bennünket szolgáltatók és szolgáltatások millióival. Az okostelefon használat alapvetően alakítja szokásainkat, legyenek azok társadalmi, politikai vagy gazdasági tevékenységek. Miért pont a fizetés lenne kivétel?

A fizetési szolgáltatások hazai piaca dinamikusan fejlődött az elmúlt két évtizedben. Előbb megtanultunk bízni a bankkártyánkban, majd egyre inkább el is várjuk a kártyás fizetés biztosítását egy magára valamit is adó vállalkozástól. Míg egy évtizede ismeretlen volt a hazai ügyfelek számára az érintéses fizetés mára mindennapossá és tömegszerűvé vált. Sőt, százezrek használják okoseszközeiket naponta parkolásra, jegyvásárlásra vagy éppen bolti fizetésre.

Digitális szolgáltatások sora jelent meg a hazai piacon, melyek mutatják a hitet, hogy ezen az eszközön kell megtalálniuk a szolgáltatóknak a fenntartható helyüket a jövőben. Az OTP is ezen az úton jár, és egyre többen választják a készpénz helyett modern és biztonságos online fizetési megoldásainkat. A magunk részéről elkötelezettek vagyunk az innovatív elektronikus fizetési megoldások fejlesztése és népszerűsítése mellett, hiszen a felhasználóink is ezt várják el: kényelmet, egyszerű megoldásokat, biztonságot.

Fekete György (GránitBank)

A Gránit Bank kedvező helyzetben van a digitális banki szolgáltatások biztosítása terén. Bankként élvezi a potenciális ügyfelek bizalmát, ugyanakkor hatékony működése lehetőséget ad számára digitális termékek fejlesztésének gyors lebonyolítására az ötlet felmerülésétől az indulásig.
Ennek megfelelően  a Bank a digitális szolgáltatások fejlesztésében úttörő szerepet vállal, aminek jó példája a MasterCard-dal közösen létrehozott kártya alapú mobil fizetési megoldás, a GRÁNIT Pay.
Ez Magyarországon sokáig az egyedüli ilyen megoldás volt, és azóta is csak négy másik bank fejlesztett hasonló szolgáltatást. Ezekben közös elem, hogy egy bankkártya digitalizálásával valósul meg a mobilos fizetés, technikailg tehát kártyás tranzakció történik.
A 2019-es év különösen izgalmas lesz a pénzügyi szektor minden szereplője számára, mert az Azonnali fizetési rendszer és a PSD2 szabályozás eddig soha nem látott lehetőségeket teremt, és ezúttal nem csak a bankok számára, de a fintech cégek számára is. Ez a verseny kedvező lesz az ügyfeleknek, akik gyorsabb, kényelmesebb szolgáltatásokat kapnak majd.
Hogy aztán ezek a szolgáltatások mik lesznek, az a fejlesztésekben részt vállaló szereplők innovációs képességén múlik.
A mobil fizetés is új lendületet kaphat, az eddigi kártya alapú megoldások mellett – kihasználva az azonnali fizetési rendszer 5 másodpercen belüli átutalási idejét – megjelenhetnek kártya nélküli megoldások.
A GRÁNIT Bank továbbra is élen kíván járni a digitális technológiák kiaknázásában, és célja az, hogy megoldásai továbbra is az élen járók közé tartozzanak.

Koczka Dániel (MKB Bank)

Az MKB Bank Magyarországon elsők között készítette el wallet alkalmazását az MKB Pay-t, amit azóta is folyamatosan fejlesztünk. A nyáron zárult banki alaprendszer cserének köszönhetően rugalmasabban, gyorsabban tudunk reagálni a változó ügyféligényekre, mérhető módon növelve banki szolgáltatásaink színvonalát. A gyors ütemű technológiai fejlődés rengeteg új lehetőséget kínál mobil alapú fintech megoldások bevezetésére. A fejlesztési irányok kiválasztásakor elsődleges szempontunk, hogy ügyfeleink számára könnyen használható, a valódi igényekre, pénzügyi kérdésekre megoldást nyújtó alkalmazásokat hozzunk létre. 
Mivel egyre élesebb a verseny ezen a területen. Mára szinte alapvető elvárás az ügyfelek részéről, hogy a hagyományos folyószámla és kártya termékek mellé egyszerű, megbízható mobil fizetési megoldást kínáljunk, melyre egyre inkább alapszolgáltatásként tekintenek egy pénzintézet esetében. 
A 2019-es év döntő lesz magyarországi bankok számára, mivel az Azonnali fizetési rendszer, és a PSD2 szabályozásnak köszönhetően olyan kényelmi, kézzelfogható ügyfélélményt nyújtó szolgáltatások bevezetésére lesz lehetőség, melyekkel az időben és az igényeket helyesen felmérő bankok komoly versenyelőnyre tehetnek szert a piacon. Az MKB 2019. évi stratégiája ezeket a célokat maximálisan támogatja. További fejlesztéseink eredményeképp szeretnénk egy maximálisan az ügyfelek igényeire épülő, jól használható, ergonomikus és letisztult alkalmazást kínálni meglévő és leendő ügyfeleinknek, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy szolgáltatásaink, mobil banki megoldásaink által a leginnovatívabb digitális bankká váljunk Magyarországon.”